Την σημασία του ψηφιακού μάρκετινγκ για τις μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις της περιοχής του Έβρου. Εξετάζουμε στο βίντεο που ακολουθεί με τον Επίκουρο Καθηγητή Μάρκετινγκ στο ΔΠΘ Κωνσταντίνο Ρηγόπουλο
Η εξέλιξη του ψηφιακού μάρκετινγκ σε συνδυασμό με την χρήση των social media- μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Έχει δώσει την ευκαιρία σε μικρές επιχειρήσεις να έχουν παρουσία στο διαδίκτυο χωρίς μεγάλα κόστη και χωρίς να χρειάζεται μεγάλη εξειδίκευση.
Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους πρέπει μία επιχείρηση να έχει ψηφιακή παρουσία (website, social media, e-shop)
Ο Κώσταντίνος Ρηγόπουλος θέτει το ερώτημα:
Για να βρουν τους πιθανούς τους πελάτες. Που βρίσκονται όμως οι πελάτες;
90% σχεδόν των Ελλήνων ενηλίκων να συνδέονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
74% των Ελλήνων να κάνουν αγορές μέσω των διαδικτυακών καταστημάτων. Για να μπορούν να τους βρουν ευκολότερα οι πιθανοί πελάτες. Ανεξαρτήτως ηλικίας πλέον σχεδόν κάθε αναζήτηση για νέα αγορά ξεκινά από το διαδίκτυο και τις μηχανές αναζήτησης. Ειδικά επίσης σε επιχειρήσεις στην επαρχία όπου η εγγύτητα στο φυσικό κατάστημα είναι κρίσιμος παράγοντας για τον αγοραστή. Η διαδικτυακή λοιπόν παρουσία και η προβολή της τοποθεσίας είναι απαραίτητα.
Μία επιχείρηση μέσω των χαρτών της google, ή του google my business μπορεί να παρουσιάσει τα βασικά της στοιχεία που είναι απαραίτητα για να την εντοπίσει ο καταναλωτής.
Στην συνέχεια ο Επίκουρος Καθηγητής του ΔΠΘ Κων/νος Ρηγόπουλος διαπιστώνει. Μικρές και μικρομεσαίες επιχ/σεις του Έβρου. Αναγκαίο πλέον το ψηφιακό μάρκετινγκ
Για να την εμπιστευτούν οι καταναλωτές, ιδιαίτερα οι νέοι.
Η ψηφιακή παρουσία κάνει την επιχείρηση να φαίνεται πιο αξιόπιστη
Υπάρχουν πολλοί τρόποι που μία επιχείρηση μπορεί να έχει διαδικτυακή παρουσία δωρεάν ή σχεδόν δωρεάν (Facebook, google my business etc.)
Σε περιπτώσεις επιχειρήσεων που υπάρχει το στοιχείο της εμπειρίας (ξενοδοχεία, εστιατόρια, διασκέδαση) υπάρχουν πολλές πλατφόρμες με αξιολογήσεις. Επίσης σπάνια οι καταναλωτές αποφασίζουν να επισκεφτούν ένα ξενοδοχείο ή ένα εστιατόριο στις διακοπές τους αν δεν έχουν δει πρώτα διαδικτυακές κριτικές και εντυπώσεις άλλων επισκεπτών.
Να κατανοήσουν μέσω των στοιχείων που παρέχουν τα ψηφιακά μέσα το κοινό τους και να το στοχεύσουν καλύτερα
Ακόμα και η πιο απλή πλατφόρμα, δίνει στοιχεία επισκεψιμότητας, δείχνει τα βασικά προφίλ των επισκεπτών μίας σελίδας κτλ.
Σήμερα μέσω social media γνωρίζουμε πως να στοχεύσουμε καλύτερα το κοινό μας μέσω χορηγούμενων διαφημίσεων.
Μία βασική κατανόηση της στρατηγικής μάρκετινγκ μπορεί να βοηθήσει ως εξής:
1. Να καταλάβουν οι επιχειρήσεις τους πελάτες τους καλύτερα, ειδικά με την καταγραφή της συμπεριφοράς αλληλεπίδρασης και της αγοραστικής συμπεριφοράς στο διαδίκτυο. Επιπλέον η χρήση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης δίνει τη δυνατότητα κατανόησης της ισχύος ενός πελάτη ως δυνητικού καθοδηγητή γνώμης.
2. Βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη, καθώς πλέον είναι εφικτή η καλύτερη παρουσίαση, προώθηση και υποστήριξη προϊόντων και υπηρεσιών.
3. Καλύτερη επίβλεψη της αποτελεσματικότητας των ενεργειών μάρκετινγκ. Τα αποτελέσματα μίας διαδικτυακής καμπάνιας για πελάτες ή μίας διαφήμισης για υποψήφιους πελάτες είναι πλέον μετρήσιμα. Οι επιχειρήσεις βλέπουν τις αντιδράσεις των πελατών τους σε μία καινούρια προσφορά, και καταλαβαίνουν πότε π.χ. ένα προωθητικό βίντεο που ανέβηκε στο YouTube έγινε viral ή όχι.
4. Κατανόηση των μετρήσεων που χρειάζεται μία επιχείρηση ανά περίπτωση.
- A. Χρειάζεται η επιχείρηση ή το προϊόν να γίνει πιο γνωστή;
- B. Χρειάζεται να βρει περισσότερους πελάτες;
- C. Χρειάζεται μεγαλύτερη δαπάνη από τους υπάρχοντες πελάτες;
- D. Χρειάζεται να στοχεύσει σε συγκεκριμένους πελάτες ή αγορές;
Για όλες αυτές τις περιπτώσεις υπάρχουν συγκεκριμένοι δείκτες και μετρήσεις που μας δείχνουν πόσο αποτελεσματικές είναι οι ενέργειες ψηφιακού μάρκετινγκ σε σχέση με τους στόχους μας.
Όλα τα παραπάνω αναπτύχθηκαν στην ημερίδα που συνδιοργάνωσε το Επιμελητήριο Έβρου με την Ακαδημία Μάρκετινγκ με θέμα “Οι δεξιότητες Μάρκετινγκ και Ψηφιακού Μάρκετινγκ στίς τοπικές επιχειρήσεις”.