Ζωη ΚάλτσουΖωή Κάλτσου

Ζωή Κάλτσου Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβ/μιας Εκπαιδ/σης Αλεξ/πολης

Η Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβ/μιας Εκπαιδ/σης Αλεξ/πολης Ζωή Κάλτσου περιγράφει την κατάσταση στην πρωτοβάθμια Παιδεία και αναλύει τους λόγους της μεγάλης απεργιακής κινητοποίησης του κλάδου.

Από το προηγούμενο σχολικό έτος ήρθε ένα νομοσχέδιο συγκεκριμένα στις αρχές του 21 και άλλο ένα μέσα στο καλοκαίρι. Ειδικά το τελευταίο με τίτλο “Αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και ενίσχυση των εκπαιδευτικών” έφερε σημαντικές αλλαγές στο χώρο της καθημερινής εκπαιδευτικής πρακτικής στο χώρο του σχολείου. Πολλά από τα σημεία που εισήγαγε αυτός ο νόμος μας βρίσκουν αντίθετους. Γιατί ακούγοντας τον τίτλο αναβάθμιση του σχολείου και ενίσχυση των εκπαιδευτικών περιμένουμε κάποια πράγματα.

Αντίθετα ένας τέτοιος τίτλος δεν συμφωνεί με την πραγματικότητα. Γιατί εμείς αυτό που βιώνουμε στα σχολεία μας σήμερα είναι 25 μαθητές ανά τμήμα Από τη στιγμή που χώρους και τάξεις που χωρούν 15 μαθητές και σε συνθήκες πανδημίας φυσικά θα έπρεπε να είναι λιγότερο από 25.

Βιώνουμε χιλιάδες κενά σε όλη την Ελλάδα, ένα μήνα μετά από την έναρξη του σχολείου και δεν έχουν καλυφθεί. Αντίθετα όλες οι διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να δέχονται πιέσεις στο να κάνουν συμπτύξεις τμημάτων για να μην προσλάβουν αναπληρωτές.

Υπάρχουν θέματα σημαντικά ως προς τη λειτουργία των σχολείων. Υπάρχουν βιβλία και προγράμματα σπουδών που έχουν αλλάξουν εδώ και μερικά χρόνια. Γονείς και μαθητές συμφωνούν πλέον ότι τα προγράμματα σπουδών και τα βιβλία δεν αρμόζουν στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα.

Ακόμα και σήμερα σε κατάσταση πανδημίας υπάρχει υποχρηματοδότηση των σχολικών μονάδων. Δεν μπορούν να καλυφθούν βασικές ανάγκες για τη λειτουργία των σχολείων. Μας ζητούν να βρούμε χορηγούς για να καλύψουμε την υποχρηματοδότηση των σχολείων.

YouTube player
Ζωή Κάλτσου Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβ/μιας Εκπαιδ/σης Αλεξ/πολης

Γίνεται αναφορά στην αξιολόγηση, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση σχολικής μονάδας αυτό το κομμάτι με τον τρόπο που εισάγεται το νομοσχέδιο μας βρίσκει αντίθετους και ήταν ένας από τους λόγους της απεργίας μας βρίσκει αντίθετους όχι λόγω “θέσης”. Γιατί θέσεις και προτάσεις η Ομοσπονδία μας και ο κλάδος έχει καταθέσει ,ήδη από το 1983 .

Δεν δόθηκε η προσοχή και ο διάλογος έτσι ώστε να υπάρχουν στο τραπέζι και οι δικές μας προτάσεις. Στη συγκεκριμένη περίπτωση με την συγκεκριμένη Υπουργό δεν δεν έγινε δεκτός κανένας διάλογος. Αντίθετα με αυταρχικό και απολυταρχικό τρόπο καταφύγαμε σε ποινες και δικαστήρια.

Να ξεκαθαρίσω κάτι και εμείς σαν κλάδος ήμασταν πάντοτε υπέρ της αξιολόγησης υπέρ της αξιολόγησης. Που σίγουρα έχει στόχο την αναβάθμιση του σχολείου, την βελτίωση του βιοτικού έργου, την ενίσχυση των εκπαιδευτικών και όχι την επαγγελματική εξουθένωση Σε συνθήκες εξ αποστάσεως εκπαίδευσης δεν μπορεί να γίνει προγραμματισμός της νέας σχολικής χρονιάς. Δεν λειτουργούσαμε κανονικά την προηγούμενη σχολική χρονιά. Πρέπει να κάνουμε εμείς την αποτίμηση της προηγούμενης σχολικής χρονιάς ;

Οι διαδικασίες αξιολόγησης του νομού Κεραμέως προβλέπουν μία άκρως γραφειοκρατική λειτουργία που στόχο έχει μόνο τη συμπλήρωση πινάκων και όχι την ουσιαστική αναβάθμιση των σχολείων και των εκπαιδευτικών. Η απεργία είχε πολύ μεγάλη συμμετοχή. Οι συνάδελφοι είναι πλέον αγανακτισμένοι υπάρχει μία μεγάλη επαγγελματική εξουθένωση.

Ζωή Κάλτσου
Ζωή Κάλτσου

Στην πόλη της Αλεξανδρούπολης σημαντικότατο πρόβλημα είναι η σχολική στέγη. Τα νηπιαγωγεία κατά πλειοψηφία στεγάζονται σε ενοικιαζόμενα καταστήματα. Από το 2000 περίπου δεν έχει χτιστεί κανένα νέο κτίριο για δημοτικό σχολείο στην περιοχή της Αλεξανδρούπολης. Οι δημοτικές αρχές της Αλεξανδρούπολης δεν εκμεταλλεύτηκαν την ύπαρξη προγραμμάτων για την οικοδόμηση νέων δημοτικών σχολείων.

Ζητάμε τη σύμπραξη και την υποστήριξη των γονιών και της κοινωνίας γενικότερα γιατί ο στόχος μας είναι να βελτιώσουμε την παροχή της δωρεάν Παιδείας μέσα στην μέσα στο σχολείο.


Αρχική