Εικαστική

Η κάμερα της εκπομπής Δώδεκα με Μία, επισκέφθηκε στον χώρο της Δημοτικής Βιβλιοθήκης στην Αλεξ/πολη.
Στα πλαίσια λοιπόν του προγράμματος “Ταξιδεύουμε με την Τέχνη και τον Λόγο.” ξεναγηθήκαμε στην Έκθεση με τίτλο “Εικαστική έκφραση” με έργα των φοιτητών του Β έτους του ΤΕΕΠΗ ΔΠΘ.

YouTube player

Η Καλλη Γιώτα φοιτήτρια και δημιουργός εκθεμάτων επεσήμανε:

Καλλή Παναγιώτα:

“Η έκθεση περιλαμβάνει μία γκάμα από διάφορα πράγματα. Όπως νεκρή φύση, τοπία ,ελεύθερα θέματα, πορτρέτα και κολάζ.
Σε ότι αφορά τους μικρούς μαθητές που μας επισκέπτονται. Πρόκειται για παιδιά τα οποία είναι και πιο δημιουργική φάση της ηλικίας τους.

Προσπαθούμε λοιπόν με κάθε τρόπο να σπάσουμε τα καλλιτεχνικά στερεότυπα που ήδη αρχίζουν και περνάνε σε αυτές τις ηλικίες. Με το αφήνουμε τα παιδιά ελεύθερα να δημιουργήσουν.

Να βάλουν όποιο χρώμα θέλουν, να χρησιμοποιήσουν οποιοδήποτε υλικό. Το θέλουμε αυτό, γιατί καλώς ή κακώς μετά από κάποια στιγμή η φαντασία και η ελευθερία στην έκφραση όσον αφορά τη ζωγραφική αρχίζουν και μειώνονται.

Άρα προσπαθούνε κατά κάποιο τρόπο να το συντηρήσουμε αυτό και να το εξελίξουμε. “

Συναντήσαμε επίσης την κυρία Μαριάννα Παυλίδου Εικαστικός, ΕΕΠ στη Έκθεση “Εικαστική έκφραση”. Η Μαριάννα είναι η “ψυχή” των δράσεων του “Ταξιδεύουμε με την Τέχνη και τον Λόγο.”

Μαριάννα Παυλίδου:

«Στην έκθεση “Εικαστική έκφραση”. Εφέτος, παρουσιάζουμε το πρώτο μέρος της εκπαίδευσης των φοιτητών του Β΄ έτους ΤΕΕΠΗ ΔΠΘ, δηλαδή όλη την εισαγωγική εκπαίδευση που κάνουμε με τα παιδιά, που γίνεται στο Β΄ εξάμηνο, και προηγείται της εκπαίδευσης που είδαμε πέρυσι, στην έκθεση με τους αγαπημένους καλλιτέχνες και τα αγαπημένα τους έργα, που ζωγράφισαν στα πλαίσια της «Βιωματικής προσέγγισης του έργου τέχνης».

Είναι συγκλονιστικό να ανοίγεις τα μπλοκ για να δεις τι έχουν κάνει οι φοιτητές σου, και να ανακαλύπτεις μικρούς θησαυρούς φαντασίας, προσωπικής ενέργειας, δυνατά έργα, πολύ δυνατά ταλέντα, που δεν θα μπορούσα παρά να τους δώσω πρώτα εγώ την σημασία και την αξία που τους αρμόζει, γιατί ο σκοπός είναι να αναδείξουμε τη δημιουργικότητά τους, τις ικανότητές τους, να τους βοηθήσουμε να νιώσουν αυτοπεποίθηση, να προβάλουμε τη δημιουργία και την δημιουργικότητα γενικά στην κοινωνία, γιατί είναι κάτι που μάλλον δεν αφορά πολλούς, και θέλουμε αυτούς τους λίγους να τους πολλαπλασιάσουμε, να τους επαυξήσουμε

Ξεκινήσαμε από τις πρώτες ασκήσεις, τις μίξεις χρωμάτων, (τις δείχνουμε κιόλας επάνω, στην σοφίτα της Βιβλιοθήκης), εκφραστήκαμε με ελεύθερα θέματα, (δηλαδή με ελεύθερη δημιουργική έκφραση), και προχωρήσαμε στην παρατήρηση της πραγματικότητας.

Εικαστική έκφραση

Δηλαδή στα πορτρέτα, τα τοπία και τις νεκρές φύσεις. Επίσης φανταστήκαμε πώς θα ήταν η ζωή μας σε άσπρο-μαύρο, δηλαδή σαν σε ασπρόμαυρη τηλεόραση, δημιουργήσαμε όμορφα διακοσμητικά μοτίβα και κολλάζ, επίπεδα και ανάγλυφα. Συνολικά, η βασική εκπαίδευση των φοιτητών αποτελούνταν από συνολικά 15 θέματα.

Είμαστε χαρούμενοι που ξεναγούμε και εφέτος ομάδες μικρών μαθητών από σχολεία της πόλης, τα οποία έχουν την ευκαιρία να εκφραστούν δημιουργικά, εμπνεόμενα από τα έργα των φοιτητών. Οι εντυπώσεις από τις ξεναγήσεις μας με τους μικρούς μαθητές κυρίως Α΄ και Β΄ Δημοτικού, θα μας μείνουν αξέχαστες!

Παυλίδου

Μαριάννα Παυλίδου Εικαστικός, ΕΕΠ(Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό) στη Σχολή Επιστημών Αγωγής του ΔΠΘ στην Αλεξανδρούπολη.

Αρχική