Στα πλαίσια της πρόσφατης ψηφίσεις στη Βουλή του νέου αναπτυξιακού νόμου. Συζητάμε με την βουλευτή του Έβρου του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Νατάσα Γκάρα . Την πολιτική στόχευση του νέου Νόμου σε ότι αφορά την κατανομή των αναπτυξιακών πολιτικών αλλά και των κινήτρων στην Περιφέρεια της Ελλάδας.
Στην αρχή της συζήτησης η βουλευτής Έβρου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, παρουσιάζει τις σημαντικές πολιτικές διαφορές. Μεταξύ του Αναπτυξιακού νόμου που ψήφισε η Νέα Δημοκρατία και του αναπτυξιακού νόμου που είχε ψηφίσει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Η Νατάσα Γκαρά επισημαίνει:
“Εμείς ασκήσαμε ιδιαίτερα σκληρή κριτική κυρίως γιατί δημιουργεί περιφερειακές ανισότητες. Δίνει πολύ μεγάλα μπόνους στις πλούσιες περιφέρειες κυρίως στην περιφέρεια της Αττικής. Για αυτό και τον ονομάσαμε Αθηνοκεντρικό Νόμο.
Το δεύτερο είναι ότι αποκλείονται οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις διότι για πρώτη φορά δεν είναι ένα πολύ υψηλό πλαφόν. Όπως επίσης μπαίνει και κόφτης για πρώτη φορά σε αναπτυξιακό νόμο.
Ακόμη και στα επενδυτικά σχέδια που κατατίθενται στο Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης.
Ο Αναπτυξιακός Νόμος θα πρέπει να δίνει συγκεκριμένες κατευθύνσεις και να ενισχύει παραγωγικούς τομείς και παραγωγικές δράσεις έτσι ώστε να απαντάει στις δυνατότητες και στις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας και της Ελληνικής παραγωγής.
Ουσιαστικά να δίνει την κατεύθυνση σε δράσεις παραγωγικές, δράσεις επενδυτικές, ώστε το εισόδημα και η εργασία να διαχέεται στο σύνολο της κοινωνίας κάτι το οποίο για μας είναι πάρα πολύ σημαντικό.
Τα τελευταία δυόμισι χρόνια επί κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας έχουνε σταματήσει μεγάλα έργα υποδομής ή καθυστερούν ή έχουν ακυρωθεί πάρα πολλές διακρατικές συμφωνίες.
Διότι αντιλαμβανόμαστε όλοι, ότι αν θέλουμε να προσελκύσουμε ιδιωτικές επενδύσεις.
Θα πρέπει να υπάρχουν και οι δημόσιες υπηρεσίες που θα στηρίζουν ουσιαστικά τη δράση. Πρέπει να λειτουργούν και να είναι επαρκώς στελεχωμένες για να λειτουργούν σωστά.
Ωστόσο αυτό που βλέπουμε στον Έβρο είναι να κλείνουν καθημερινά δημόσιες υπηρεσίες.
Η Νέα Δημοκρατία είναι ότι έχει αδιαφορήσει έχει σταματήσει και δεν επενδύει σε αυτό που θα μπορούσαμε να ονομάσουμε υπόβαθρο για την ελκυστικότητα και την προσέγγιση ιδιωτικών επενδύσεων κυρίως στις ακριτικές περιοχές.
Δυστυχώς δεν εφαρμόστηκε ποτέ από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και δεν μπήκε ποτέ σε εφαρμογή η διάταξη για το μεταφορικό ισοδύναμο.
Προχθές στην ομιλία μου, κάλεσα την κυβέρνηση να βάλει σε εφαρμογή το μεταφορικό ισοδύναμο για να στηρίξει τις υφιστάμενες επιχειρήσεις.
Θετική εξέλιξη η νομοτεχνική βελτίωση στο Νόμο που δίνει πριμοδότηση στο ανώτερο όριο για την περιοχή του Έβρου.
Υπάρχει όμως η ανάγκη διαφορετικής επενδυτικής στρατηγικής και στόχευσης στον Έβρο.
Με επίκεντρο τον πρωτογενή τομέα και επιπλέον κίνητρα για την ανάπτυξη του στο Βόρειο τμήμα του Έβρου. Στον αντίποδα με βάση τον τριτογενή τομέα και το λιμάνι ή στόχευση ανάπτυξης του Νοτίου Έβρου.